Αρχική Άρθρα Εκπαίδευση και πολιτισμός: Χτίζοντας συνεργασίες, δημιουργώντας ευκαιρίες για παιδιά με και χωρίς αναπηρία
Εκπαίδευση και πολιτισμός: Χτίζοντας συνεργασίες, δημιουργώντας ευκαιρίες για παιδιά με και χωρίς αναπηρία PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την Κανάρη Χαρίκλεια, Παπαζαφείρη Μαρία & Βασίλειος Αργυρόπουλος, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας   
Σάββατο, 26 Ιανουάριος 2019 11:54

Η ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση και στον πολιτισμό για όλα τα παιδιά ανεξάρτητα από τις διαφορές τους υπαγορεύεται από πολλές διεθνείς συμβάσεις και αποτελεί ζητούμενο των σύγχρονων κοινωνιών. Ειδικότερα, για τα παιδιά με αναπηρία η άρση φραγμών πρόσβασης σε διαφορετικούς τομείς της κοινωνικής ζωής  όπως η εκπαίδευση και ο πολιτισμός και η παροχή ίσων ευκαιριών σε διαφορετικά περιβάλλοντα μάθησης – τυπικής, μη τυπικής και άτυπης – αποτελεί διεθνώς αντικείμενο διαφόρων μελετών και αντίστοιχων πολιτικών και πρακτικών. Για την επίτευξη των παραπάνω στόχων κρίνεται αναγκαία η διεπιστημονική προσέγγιση αλλά και η συνέργεια μεταξύ διαφορετικών φορέων σε τοπικό αλλά και ευρύτερο επίπεδο. Στην εργασία αυτή παρουσιάζεται το παράδειγμα της συνεργασίας μεταξύ διαφορετικών φορέων και ατόμων στην πόλη του Βόλου όπως: α. οι Παιδικές Βιβλιοθήκες «Στέκι Παιδιού» και «Κέντρου Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών» Νεάπολης του Δήμου Βόλου, β. Ειδικά Σχολεία, και γ. επιστημονικό προσωπικό του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Στόχος της συνεργασίας αυτής ήταν ο σχεδιασμός εκπαιδευτικών προγραμμάτων για παιδιά με αναπηρία. Αφορμή ήταν η πολυαισθητική μουσειοσκευή του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης η οποία σχεδιάστηκε με βάση τις αρχές του Καθολικού Σχεδιασμού στο πλαίσιο  ευρωπαϊκού προγράμματος με φορέα υλοποίησης το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Η δράση περιλάμβανε τις εξής φάσεις: α. την ενημέρωση των εκπαιδευτικών Ειδικής Εκπαίδευσης, β. τον σχεδιασμό εκπαιδευτικών προγραμμάτων με  γνώμονα τα χαρακτηριστικά, τις εκπαιδευτικές ανάγκες και τις δεξιότητες των παιδιών, γ. την υλοποίηση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, και δ. την αξιολόγηση από τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς. Η δράση ολοκληρώθηκε με την οργάνωση μιας έκθεσης με έργα παιδιών με και χωρίς αναπηρία σε πολιτιστικό κέντρο της πόλης του Βόλου. Η συνολική εμπειρία αυτής της συνεργασίας επιβεβαιώνει ότι η ανάπτυξη δικτύων συνεργασίας μπορεί να αποτελέσει μια γόνιμη αφετηρία για την υλοποίηση και τη διεύρυνση ανάλογων δράσεων, τη διάδοση καλών πρακτικών με ευρύτερη εκπαιδευτική και κοινωνική απήχηση συμβάλλοντας στην παροχή ίσων ευκαιριών πρόσβασης στον πολιτισμό σε όλα τα παιδιά με και χωρίς αναπηρίες.

Μπορείτε να δείτε ολόκληρο το άρθρο κάνοντας κλικ εδώ

 
Copyright © 2024 mouseiopaidagogiki.gr