Αρχική Άρθρα Εκπαίδευση, Πολιτισμός και Δίκτυα Συνεργασίας: Σχολεία, Μουσεία και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Εκπαίδευση, Πολιτισμός και Δίκτυα Συνεργασίας: Σχολεία, Μουσεία και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την Χαρίκλεια Κανάρη & Ράπτου Θεοδοσία   
Τετάρτη, 12 Μάιος 2021 13:55

Η συζήτηση για το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία και την παροχή εκπαιδευτικών ευκαιριών για όλα τα παιδιά σε χώρους πολιτισμού όπως τα μουσεία και η μεγάλη ανάπτυξη εκπαιδευτικών δράσεων που οργανώνουν τα μουσεία για σχολικές ομάδες είναι μερικά από τα στοιχεία που καταδεικνύουν τις δυνατότητες σύζευξης της τυπικής εκπαίδευσης με μη τυπικά περιβάλλοντα μάθησης και την αμφίδρομη σχέση πολιτισμού και εκπαίδευσης. Πολλοί ερευνητές έχουν επισημάνει ζητήματα όπως, μεταξύ άλλων, τη σημασία της κατάρτισης και της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στη Μουσειακή Εκπαίδευση αλλά και της ανάπτυξης δικτύων συνεργασίας που αξιοποιούν το δυναμικό και την εμπειρία διαφορετικών φορέων και ατόμων σε τοπικό και ευρύτερο επίπεδο. Η παρούσα εργασία αναφέρεται στο παράδειγμα του Συμφώνου Συνεργασίας ανάμεσα στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και τον Σύλλογο Μουσειοπαιδαγωγών Ελλάδος με σκοπό την ανάπτυξη δράσεων εκπαιδευτικού, πολιτιστικού και κοινωνικού χαρακτήρα και την προαγωγή της εκπαίδευσης και του πολιτισμού εντός και εκτός της πανεπιστημιακής κοινότητας. Για την επίτευξη των παραπάνω συνεργάζονται μουσεία της πόλης του Βόλου, μουσειοπαιδαγωγοί που δραστηριοποιούνται στην περιοχή του Βόλου και επιστημονικό προσωπικό του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης. Στην εργασία παρουσιάζονται δύο παραδείγματα δράσεων που υλοποιήθηκαν πλαίσιο αυτό και συγκεκριμένα: α. τα εκπαιδευτικά προγράμματα που υλοποιήθηκαν σε σχολεία του Ανατολικού Πηλίου με τη συνεργασία του Αρχαιολογικού Μουσείου Βόλου και των μουσειοπαιδαγωγών και στα οποία συμμετείχαν ενεργά φοιτητές/τριες του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, και β. ο σχεδιασμός και η υλοποίηση ενός σεμιναριακού μαθήματος με τίτλο «Με ένα βιβλίο για το μουσείο» για τους φοιτητές και φοιτήτριες του Τμήματος. Η συνολική εμπειρία των δράσεων που αναπτύχθηκαν, η αποδοχή και η αξιολόγηση των φοιτητών/τριών, η ανταπόκριση των σχολείων και οι διαφορετικές συνεργασίες που αναπτύχθηκαν αναδεικνύουν τη σημασία ανάπτυξης δικτύων συνεργασίας μεταξύ διαφορετικών φορέων και ατόμων για μια εκπαίδευση πολιτισμού αλλά και την εξωστρέφεια των Πανεπιστημίων με εκπαιδευτικό και κοινωνικό αντίκτυπο στην ευρύτερη κοινότητα.

Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο κάνοντας κλικ εδώ

 

Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 12 Μάιος 2021 14:10
 
Copyright © 2024 mouseiopaidagogiki.gr